منتديات الجوارح

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى تحالف الجوارح

نحن فى زمن المشرفين

احمد المصرى
    عضو جديد
    عضو جديد

نحن فى زمن المشرفين Empty نحن فى زمن المشرفين

مُساهمة من طرف احمد المصرى 01.05.10 8:51

بسم الله الرحمن الرحيم انا أسمى فى اللعبة ايكاريم عالم بيتا أحمد بك المصرى

كان حسابى جيد بة مبانى وسور مدينة وجيش جيد ومستوى تجسس عال وذهب وموارد وكل شئ يسير على ما يرام الى ان تم خروجى من تحالف محاربى العدالة وبدأت تحالف الثورة وكانت فكرة التحالف بأختصار هى ان يتم عمل ثورة تضم كل من يرى ان القياده او اصحاب المناصب فى تحالفة لا يسمعون لافكار الاعضاء ولا يهتمون بتغيير الرتب اذا كان هناك شخص أصلح للرتبة ولكل عضو يرى قرارات خاطئة من القادة واصحاب المناصب فى تحالفة سواء كانت قرارات فى الحروب او اعلان الحروب او الدمج او اى شئ اخر

عملت التحالف وفى فترة 3 ايام بعد ان كنت وحدى اصبح لدى اكثر من 15 ثائر جديد اغلبهم من تحالف محاربى العدالة لانهم تم ظلمهم من وزير الداخلية ولن اذكر اسامى لان هذه ليست المشكلة

وطبعا الظالم والمغرور سيظل ظالم ومغرور ولن يتغير بدل ان يتم محاربتى بطريقة شريفة عن طريق الهجوم على وتفكيك تحالفى الجديد تم عمل تعاقد مع مشرف فى اللعبة لكى يوقف حسابى المتواضع وقالوا عنى ((( تعدد حسابات ))) تكلمت مع المشرف كثيرا ولكن لا حياه لمن تنادى كنت اشعر انى اتكلم مع عدو لى وليس مجرد مشرف يحكم بين الناس بالعدل والقانون .

والان انتم سترون الحوار اللذى دار بينى وبين الظالمقصدى المشرف .

رسالتك: 2010-04-27 14:20:38
    الحسابات المعنية :أحمد بك المصرى

سبب الشكوى: السلام عليكم يا اخى لماذا تم حظر حسابى انا اللعب من بيت واحد ولى اخوين يلعبون معى فى نفس العالم بيتا انا لم ارسل موارد او ارسل جيش للدفاع عن اخوتى ولم اتبادل معهم اى فى اى موارد او اساطيل ولم يفتحوا اى حساب بنفس رقم الاي بى ارجوك انا لا اعمل اى مشاكل مع اى احد انا عندى اهل زوجتى فى المانيا بيلعبون فى عالم واحد ولم يتم حظر اى حساب لهم لانهم يعرفون القوانين جيدا انا اللعب مع اخواتى فى البيت كل الالعاب لماذا لا تتركونا نلعب ايكاريم حضرتك ممكن ان ترى فى ارشيف اى حرب لم اساعدهم ابدا ولم يساعدونى وعندهم موارد كثيرة لكن لم يرسلوا لى وانا لم ارسل لهم اى موارد لانى اعرف القوانين جيدا
    ارجوك ارجع لى حسابى وحساب اخوانى وارقبنا لو احد ارسل اى شئ لاحد اوقف الحسابات مره اخرى ولن اشتكى ارجوك اخى انا صرفت اموال كثيرة على هذا الحساب

ارجوا ان تنظر لى بعين الرحمة وشكرالك
    ****************************************************************************
    الجواب من: sasa8971 2010-04-27 17:55:02
    مرحباً أحمد بك المصرى

أوضحت أدوات متابعة سجلات اللاعبين مخالفة قانون تعدد الحسابات مع الحسابات:
    BANGO - العراقى.

قواعد لعبة إيكاريام، وعلى وجه التحديد قانون الحسابات المتعددة ، ينص على أن الإبقاء على أكثر من حساب واحد للاعب واحد ممنوع.
    علاوة على ذلك ، نص القانون أيضا انه إذا كان اللاعب يتقاسم جهاز الكمبيوتر أو شبكة الاتصال مع أخر، يجب إخطار أحد المراقبين عند إنشاء الحساب مع العلم انه لن يسمح التواصل عبر الأساطيل بين الحسابات المعنية، والذي يشمل التجارة ونقل البضائع ، والمساعدات العسكرية بكافة أشكالها.

عقوبة مخالفة أي جزء من أجزاء قانون الحسابات المتعددة الإيقاف الدائم لجميع الحسابات المعنية، و بدون تحذير.

يرجى الرجوع إلى قواعد اللعبة > 1. الحسابات المتعددة >
    http://ae.ikariam.com/rules.php

وأخيرا ، لا تتردد في إنشاء حساب جديد و لعب إيكاريام مراعيا قواعد اللعبة هذه المرة.

مع أطيب التحيات
    *****************************************************************************

جوابك: 2010-04-27 18:05:43
    يا اخى الله يكرمك والله ما ارسلت موارد ولا خت منهم موارد ولا حصل دفاع بينى وبينهم وانت الان تعرف وانت المشرف والمراقب والحكم افتحلى الحسابات ولو تم اى اتصال بالاساطيل عاقبنى انا شوفت القانون لكن مكونتش اعرف انى يجب على اخبارك هذه لعبة لا تؤذى احد انا كنت افتكر ان لو ما ارسلت موارد او ارسلت جيش لن يتم ايقافى انا عمرى ما اتوقفت لسبب سئ وجميع اصحابى يلعبون فى بيتا وكان لى حساب من سنة واتمسح لانى لم افعل نظام العطلة كنت مريض وفى المستشفى ولم اقدر على تفعيل نظام العطلة كان حساب كبير وكانت احداثيات العاصمة فى 10 59
    والان بعد ان تعبت وسجلت وبنيت حسابى الجديد مره اخرى تريدنى ان ابداء من جديد

******************************************************************************

الجواب من: sasa8971 2010-04-27 18:31:58
    مرحباً أحمد بك المصرى

أنا لا أرى أي داعي لدهشتك هنا، فأنت لم تخالف ذلك فقط، بل خالفت قانون الدفع المنظم أيضا مرات لا عديدة. فكما ترى الجدال في مخالفة واحدة لن يفيد.
    و إن كان يؤسفني ما قد تشعر به بسبب هذا الإيقاف، إلا أنك من أختار تجاهل القوانين و لم تكن حريص على حسابك و مجهود الفترة الطويلة التي لعبتها كما تقول.

إن كنت ترغب في الإستمرار باللعبة، فيمكنك إنشاء حساب جديد.

مع أطيب التحيات
    sasa8971

جوابك: 2010-04-27 19:56:23
    عموما اعتقد انك رأأيت كثير من الناس يترجوك لكى ترجع لهم الحسابات وانك تعتقد انهم كاذبين وانهم يريدون عطفك لكن امرى مختلف انا كنت اريد ان ارسل للك لكى تعرف بأمر الحسابات اخوانى كما يقول القانون لكن رأأيت مشرف اخر يقول سيتم ايقاف اى شخص يرسل اى شئ غير هام ويتم تعطيل وقت المراقب وعندما تكلمت مع اصدقاءئ قالوا كثير من المراقبين لا يصدقون وعندما يعرفوا ان هناك شخص عنده حسابات يوقفون جميع الحسابات وهذا ما جعلنى متردد فى ارسال لك رسالة عموما من الناحية العملية انا دفعت اموال فى امبروزا كتير والان تغلقوا لى حسابى فسيكون حسابك عن الله وهذا حرام لانك تساعد الشركة فى اخذ اموالنا بقوانين مزيفة وانت اشتركت فى هذا وانا لن اسامح وسنتقابل يوم القيامة وسنرى من الظالم ومن المظلوم لان اماراتى 777 كان عنده تعدد حسابات وحسابة اتوقف وبعد فترة قصير رجع تانى من الايقاف الله اعلم هو دفع كام ليكم وتقولوا قوانين روح شوف المتاجر بتاع الاعضاء وروح شوف الناس اللى عندها جنرالات اكتر من 20 الف نقطة بالعقل بيجيبوا ذهب من فين ؟ اى واحد قديم فى ايكاريم هيقولك بيجيبوا ذهب من الحسابات بتاع الذهب افتح السيرفر وشوف المتاجر فيها كام عضو عارض سلع ب 99 ذهبة للقطعة
    الشركة موش عايزة تنزل سيرفرات جديدة علشان احنا عرب وهم يستحقرون العرب لو دخلت للسرفر بتاع اى دولة اخرى هتلاقى سيرفرات كتيرة جدا
    وعلشان سيرفر الفا وبيتا اصبحوا مليانين full بيقولوا للمراقبين نفذوا القانون علشان تمسكوا اكبر عدد والسيرفرات تكون فيها اماكن لناس جديده لكن روح كده سجل فى اى سيرفر اجنبى هتلاقى صفحة الحظر مفيهاش غير الاسباب القوية ذى السب والكلام الكبير
    العيلة عندنا اغلبها فى المانيا وبيلعبوا كلهم من بيت واحد مثلى تماما ولم يتم ايقاف اى شخص منهم ويقولون انهم بيرسلوا لبعض موارد يعنى 50 الف رخام مقابل 50 الف بلور وهكذه

حسبى الله ونعم الوكيل فيك الله يجبلك اللى يظلمك فى نفسك واموالك وحياتك طلاما انت تحب الظلم ولا تقدر ان تفرق بين المخالف واللى لم يكن يعلم مايفعل لكى لا يتوقف حسابة اغلق التذكرة او لا تغلقها امسح الحساب او لا تمسحة ربنا ينتقم منك .

الجواب من: sasa8971 2010-04-28 14:24:02
    مرحباً أحمد بك المصرى

يبدو أنك متصور أني أنا من وضع القانون أو العقوبات، سيدي الفاضل أنا فقط أطبق ما هو منصوص عليه من قبل الشركة المالكة. ليس لي الحق في استثناء أحدا. بالطبع أنا لا احب أن يتألم أي لاعب ولكن في بعض الأحيان لا أجد خيار. يأسفني ما تشعر به من ألم، إلا أني فقط أقوم بواجبي.
    أتمنى أن تتفهم الأمر.
    كما اني اود ان اشكرك علي دعواتك لي

مع أطيب التحيات
    sasa8971

*******************************************************************************

جوابك: 2010-04-28 17:41:02
    انت رديت على كل الرسائل حتى الجزء بتاع الدعوات لو موش عايز الدعوات تأثر فيك ومضيقاق يبق جيب لى حقى المسلوب اللى انت اختة منى وانا هفكرك بحساب امراتى 777 اللاعب اللى عنده حساب اكتر من 3 مليون نقطة اتمسك تعدد حسابات ورجع تانى للعب هل عندك تفسير ان الحساب بتاعه يتفتح وال القوانين بتكون عليا انا فقط ؟ ؟ ؟ انا موش بطلب منك المستحيل انا فى ناس كتير حساباتها اتفتحت تانى الله اعلم الحساب خده مشرف صديقك والشخص صاحب الحساب الحقيقى يفتكر ان حسابة مغلق وال هو بنفسة رجع وال انتم بتاخدوا الحسابات توزعوها على اصدقاءكم بس اللى انا متأكد منة ان أسم امراتى 777 نزل فى المشهرة تعدد حسابات وبعد فترة قصيرة الحساب اتفتح مره اخرة
    جوابك: 2010-04-29 16:09:01
    احب اكمل واقول ان غير امراتى 777 اللى كان عنده تعدد حسابات وحسابة اتفتح مرة اخرى فى فى جان اتعمل له دفع بالموارد ومتوقفش اتعمل معاه دفع بالموارد اول مرة ؟ ليه انا متعملش معايا دفع بالموارد اول مرة وتفتح لى حسابى وكمان الحسابات اللى انت مسكتها وبتقول عليها دى حسابات اخوتى كل واحد عنده جهاز كومبيوتر انا لو عايز اللعب بأكتر من حساب مكونتش هفتحهم من نفس المكان انا جوارى سيبر ممكن افتح من عليه حساب واللعب بالحساب بتاعى وانت موش هتعرف يا اخى اتق الله وراجع نفسك ونفذ القوانين على كل الناس او لا تنفذها على كل الناس ده لو كنت تخاف ربنا وتخاف ان تكون ظالم وتخاف دعوة المظلوم.

*****************************************************************************

الجواب من: sasa8971 2010-04-30 21:22:01
    مرحباً أحمد بك المصرى

عقوبة مخالفة قانون تعدد الحسابات هي الإيقاف النهائي لجميع الحسابات المعنية بدون أي إنذار، هذه نظم وضعت بواسطة الشركة المالكة. إن كان اللاعب أختار عدم قراءة القوانين، فعليه تحمل عواقب اختياره، و إن الجهل بالقانون لا يعفي من العقوبة.
    على كل حال الجدل لن يفيد هنا، كما أوضح مراقب العالم من قبل أن الحسابات تم إيقافها نهائيا.

يرجى الرجوع إلى قواعد اللعبة > 1. الحسابات المتعددة >
    http://ae.ikariam.com/rules.php

إن كنت ترغب في الإستمرار باللعبة، فيمكنك إنشاء حساب جديد.

اما عن الدعوات فاذا كنت قد ظلمتك او ظلمت احد فانا اقبلها ولكن نحن نراعي ضمائرنا والله اعلم بذلك لذا لم ارد عليك سابقا لاني لا اهتم لها لاني اعرف نفسي

مع أطيب التحيات
    sasa8971

جوابك: 2010-05-01 00:25:28
    بردوا رديت على كل الكلام ومرديتش على حساب امراتى 777 اللى اسمة نزل فى المشهرة تعدد حسابات ولم يتم ايقافة ايقاف نهائى ممكن توضح لى الان اسمة موش فى المشهرة علشان اللى فتح له الحساب مسح أثار الجريمة علشان محدش يدور وراه لكن انا ذاكرتى والحمد لله مش بتنسا اسم امراتى نزل تعدد حسابات وكان الحساب الاخر اسمة امراتى 666 وكان فى حساب ثالث
    شوف باه مين اللى رجع حساب امراتى 777 انت وال مشرف غيرك بس ياريت لو عرفت مين اللى رجع حساب امراتى 777 خليه يرجع لى حسابى مهو احنا كلنا عندنا ضمير بردوا

الجواب من: sasa8971 2010-05-01 01:28:25
    مرحباً أحمد بك المصرى

لا ادري عن ماذا تتكلم يمكن يكون كان هناك خطأ بالايقاف او شئ ولكني لن استطيع مناقشة ذلك لاني لا اعرف التفاصيل
    انما فقط يمكنني ان اناقش حالتك فقط

مع أطيب التحيات
    sasa8971
    ******************************************************************************************

جوابك: 2010-05-01 01:57:11
    كيف يكون خطاء فى تعدد الحسابات طريقة مراقبة اللعبة ليس طريقة سرية عند تطابق عناوين الاي بى ل اكثر من حساب فى عالم واحد ( سيرفر واحد ) يتم اعطاء أشارة للمراقب كل لعبة حسب نوع البرمجة وحسب قاعده البينات الخاصة بها واى مبرمج مبتدئ سيقول وسيؤكد ان لا اخطاء فى هذا ولو كان امراتى استخدم اكثر من حساب فهذا تعدد حسابات وان كان حسابه قد تم فتحة مرة اخرى فهذا تم عن طريق مشرف وقد تغاطى عن الخطاء ولم يوقف حسابة . عموما انا اتكلمت كتير علشان اوصل لردك الاخير وهو انك تنكر حادثة تعدد حسابات امراتى 777 وهذا يجعلنى على يقين انك لا تعرف شئ عن الموضوع وان من فتح حساب امراتى مشرف غيرك او انك مشترك معهم وتريد فقط أسكاتى وجعل الملل والاحباط فى داخلى . الوقت الان متأخر بلاش تظلم ناس تانية قبل ما تنام اصبر للصبح وانا سعيد انى دعيت عليك روح ربنا يحاسبك على افعالك وربنا مايحكمك على خلقة ابدا لانك لما بيكون معاك منصب بتستخدمة فى أذية الناس وليس فى خدمتهم .
    متردش عليا تانى انا موش هكتب تانى هنا خلاص سلام

**********************************************************************************************

كما رأأيتم الان انتهت الرسائل بينى وبين الظالم قصدى المشرف .

واحب ان اقول لكم ان يوجد شخص كان اسمة فيراستورم كان جنرال تحالف اليوكى وكان صديقى وهذا اللاعب تم ايقاف حسابه ((( تعدد حسابات ))) بعد ان هجم على تحالف محاربى العدالة السابق قبل ان يندمج مع تحالف صناع العدالة وتحالف اليوكى معنى هذا ان يوجد أشخاص داخل تحالف المركز الاول محاربى العدالة يحاربون التحالفات الاعضاء بالعدالة هههههههههههه والقضاء على الخصم عن طريق ايقاف حسابة ههههههههه الله الله على العدل يابيتا ويا ايكاريم حان الوقت لكى نغير اللعب بهذه اللعبة وان نتوقف عن شحن الامبروزا واعطاء اموالنا للعبة غير شريفة تضع قوانين ظالمة ومشرفين غير شرفاء واحب اذكرهم ان الراشى والمرتشى فى النار

واحب أذكركم بالحرب العالمية الاولى واذكركم بالظلم اللذى وقع على اعضاء تحالف الفيكتورز من مشرفى اللعبة وتم نسيانة ولكن اذهبوا اللى موقع اليوبتيوب لكى تروى تقرير مصور من احد اعضاء تحالف الفيكتورز وهو يعرض الظلم اللذى وقع على اصدقاءة وعليه من مشرفين اللعبة بعد ان تمت رشوتهم .

وفى النهاية اعلن عن انى سعيد جدا بتوقف لعبى فى السيرفر العربى وادعوا جميع الناس للعب فى سيرفر اوروبى لانك فى جميع سيرفرات اوروبا بها مشرفين شرفاء ولا حول ولا قوة الا بالله ان يكون الشرف والنزاهه ليست فى بلادنا ونحن عندنا الاسلام خير الاديان .

بما ان المنتدى اللعبة ليس به حرية التعبير عن الرأأي سوف يتم توزيع هذه الرساله على البريد الموزع للتحالفات من عند اصدقاءي اللذين يريدون ظهور الحق مرة اخرى ويساعدون كل مظلوم حتى لو تم ايقاف حساباتهم فسيكونوا سعداء ان اعتزالهم كان عن طريق مشرف ظالم وانهم خرجوا خروج الرجال الشرفاء رافعين رؤسهم ووجوهم مليئة بالعزة من وقوفهم فى وجه الظلم حتى ولو كان الظلم فى لعبة على الانترنت ولكن ستكون بداية لوقف كل ظالم فى العالم العربى

*****************************************************************************************************

اخوكم احمد المصرى للمراسلة
    ESAFEGYPT@HOTMAIL.COM
    او ESAFEGYPT@YAHOO.COM

الوقت/التاريخ الآن هو 02.05.24 14:28